14 Eylül 2008

Kabak çiçeği ve sütlü biber dolması;)

Dolmalar...
kültürümüzün vazgeçilmez lezzetlerindendir kendileri her şekle itinayla sokulur işte bunlardan iki tanesiyle başbaşa bırakıyorum sizleri...

İlki Ege yöresine ait bir lezzet; kabak dolması
İkincisi ise Daha çok göçmenlere ait olduğu söylenen Sütlü biber dolması...



Bizim sarı kızımız sabahın erken saatlerinde kalkmışta tıpkı kendisi gibi sarı taze kabak çiçekçiklerini toplayıvermiş bakın hele;)))

EEE Bizede bu saatten sonra bi zahmet hazırlayıp pişirivermek düşer öyle değil mi sevgili dostlar?



Kabak çiçeği dolması için ihtiyaç listesi;

25-30 adet taze kabak çiçeği
Her kabak çiçeği için 1 tatlı kaşığı pirinç
yarım demet dere otu
yarım demet taze nane
yarım demet maydanoz
5-6 sap taze soğan
1 orta boy kuru soğan
3 adet büyük domates
1 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı(silme) kaşığı toz şeker
Kafi miktarda karabiber, kırmızıbiber ve tuz;)

Hazırlanışı;

Akbük gürçamlar beldesinden, bahçemizden itinayla toplamış olduğumuz kabak çiçeklerimizin iç kısımlarındaki ellerimizi boyayan tohum şeklindeki aparatlar el yada kaşık yardımı ile temizlenir ayrı bir kapta hazırlamış olduğumuz dolmalık iç harcımız tek tek çiçeklerimizin içine doldurulur, ağızları büzülür ve sıkışık bir şekilde tenceremize dizilir, üzerini geçecek şekilde su az birazda parlak olsun derseniz zeytinyağı ilave edilir ve yumuşayıncaya kadar pişirilir.

Piştikten sonraki görüntüsü ve lezzeti midye dolması gibi olan bu şık dolmacıklar anında izale edildiği için tabaktaki görüntüsü sizlere ulaşaşmamıştır üzgünüm;(



Sütlü biber dolmasına gelince;
Sevgili dostlar ister etli ister zeytinyağlı olsun(bizimkisi zeytinyağlıdır;) dolmalık harcımız bilinen dolmalık harçlardan olup keyfe keder hazırlanır tek farkımız işlem bittikten sonra göveç kabına yerleştirilir ve üzerine 1 lt kadar süt ilave edilerek fırına gönderilir.
Üzeri nar gibi kızaran dolmalarımız mümkünse sıcak servis edilir.

Afiyet olsun, sofralarınız bereketle dolasun emiiiii;)

Muhabbetle...

11 yorum:

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Ay muhteşem görünüyor ellerine sağlık.Tadını inan çok merak ettim.
Sevgilerimle öptüm canım.

Unknown dedi ki...

Sukran'cim,
hayirli ramazanlar cnm...

bak untumadim seni buradayim...sevgilerimle.

bebisin iyidir ins.

Gönül dedi ki...

he hayatım he ajda bardak olur kendülerü:))) ellerine sağlık şu yemeği ne yedim ne yaptım ah bi arkadaş yapsada yesem:)))) öpüyorum nonişim sevgilerimle

Ferhanca dedi ki...

Şükrancım hoşgeldin,
hayırlı ramazanlar..
özledik seni..
dolmalar harika çiçeklerde kocaman sütle pişiyor demek, çokda güzeldir herhalde hiç yemedim.
sevgiler.

NuR dedi ki...

Sevgili Şükran, hayırlı ramazanlar olsun. Kabak çiçeği dolmasını izmir'li arkadaşımda yedim di, sizin sütlü dolmayı ilk fırsatta deneyeceğim, ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

gününüz aydın olsun canım bu dolmayı babannem her gidişimde yapar mutlaka hemde sütlü kaymaklı harika oluyor ellerine sağlık nefis görünüyor... http://nazardeymesin07.blogspot.com

yemek dedi ki...

Ellerine saglik Sükran. Dolmaya süt fikri cook garip gelsed de tadini merak etmiyor degilim.:)
Muhabbetle...

ev perisi;) dedi ki...

Gökkuşağının cıvıl renkleri;

Canım merak etme yap ve ye;)
Öpüyorum seni...

Gülenayım;

Sağol canım eksik olma bende bizzat şahsen sizleri unutmadım ve unutmıyacağımda;))

Yemeği yakıp ocağı batıran arkadaşım;

Canım benim!
gel ben sana kendi ellerimle yapıvereyim;)

Ferhancığım;

Hoşbulduk canım.
Bende özledim inan çok alışmışım sizlere...

Lakin bir konuya açıklık getirmem gerekecek şöyle ki;
Sütle pişeb biber dolmasıdır, kabak çiçeği su ile pişmiştir;)

Öpüyorum seni de güzel insan!

Şennurum;

Canım hoşgeldin bloğuma...
Bencede sevgiyle denemenei tavsiye ediyorum zira pek bir lezzetli oluyor;)

Aman nazar değmesin;

Hoşgeldin arkadaşım bloğuma...
Sağolasın babaannen nezdinde beni onaylayan yorumun için...
Her zaman beklerim...


Lavantinim;

Sen nasılsın canım benim?

Fikir garip gelmesin yapınca çok hoş olduğunu bizzat kendi damağınla keşfedeceksin...

Hadi canlarım kalın muhabbet ve de sağlıkla...

Evinizin perisi;)

Damak Tadı dedi ki...

Hoş gelmşsin canım..Çok özlettin kendini haberin olsun..!

İlk kez sütlü dolma gördüm ve çok dikkatimi çekti tatlım..Senin elinden oluşuda belliki çok farklı ve lezzetli kılmış dolmayı..Tadına bakmayı çok isterdim canım..))Ellerine sağlık canım..

Hayırlı iftarlar..


Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Bu kabak çiçeği dolmasın annem biz küçükkken yapardı.Küçücük bir bahçemiz vardı ve annem oraya sırf çiçekleri için kabak ekerdi ve biz o çiçekleri toplamaya bayılırdık.Vee harika bir yemek çıkardı ortaya .Eminim sizin yemeğinizde bir o kadar lezzetlidir.
Sevgilerimle....

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Kabak çiçeee gibi açılmışsın'ın yanına bir de kabak çiçee gibi dolmuşsun'u ekledim.:))

Ne kadar güzel görünüyorlar. Masada çiçekler açmış gibi...

Ellerine sağlık muhabbet perisi.

Bir de gelip gidip şu askısı düşmüş omuzdan, o minicik ellerden öpesim var...