15 Ekim 2006

Bir de böylesini deneyin; İNCİRLİ SÜTLAÇ!

Sevgili dostlar; hiç incirli sütlaç olur mu demeyin ben yaptım oldu...
Bildiğimiz tatlılara renk getirmekte üstüme yoktur...
Eskiden Rahmetli anneannem; sütlü incir tatlısı yapardı ve de çoook lezzetli olurdu işte arkadaşlar ilham noktam( itiraf ediyorum anneannem) oldu...
Ben deniz de süt ile incirin birbirine çok yakıştığını düşünenleren oldum!
Veeee ilk denememi sütlü bir tatlı olan ; Sütlaç üzerinde gerçekleştirdim!
Tadanlardan beğeni dolu sözler aldığım için de yayınlamakta ve sizlerle paylaşmakta bir sakınca görmedim...
Buyurunuz efendiiiim;
Malzemeler:
*1 l süt
*1 su bardağı şeker
*Kase adedince bir yada iki(yine arzuya göre) önceden ıslatılmış incir
*1,5 çay bardağı pirinç
*1 yemek kaşığı(silme) nişasta(katı ve sulu tercihinize göre ayarlanabilir,ben katı sevenlerdenim)
*1 vanilya
*pirinçleri önceden haşlamak için bir miktar su
*üzeri için:tarçın, ceviz...
Hazırlanışı;
Temizlediğimiz pirinçler bir miktar su ile kaynatılarak yumuşatılır ve üzerine süt ilave edilerek kaynamaya bırakılır sonrasında şeker ilave edilir( burası önemli neden önemli hemen açıklıyorum; bu sayede hem sütün içerisindeki laktozdan faydalanmış hemde sütteki kalsiyum kaybını önlemiş oluyoruz...) ara sıra karıştıralım ki dibi tutmasın arkadaşlar, bir miktar kaynayan sütlacımıza;süt ile seyrelttiğimiz (bir kapta az bir sütle nişastamızı eritelim) nişastamızıda ilave edelim. Kaynamış , pirinciyle ve nişastasıyla hemhal olmuş sütlacımıza yoğun aromasından faydalanmak için bir de vanilyamızıdan ilave edelim; kaselerimize suda bir miktar beklettiğimiz incirleri doğrayalım üzerine kaynar kaynar sütlacımızı dökelim işlem tamam!
İşte soğuk günlerde içimizi ısıtacak ve aynı zaman da mutluluk hormonumuzu alt üst edecek bir tatlı afiyet olsun efendim...
Ramazana ayına'da yakışır yani...
Not; bu arada arkadaşlar sizler için güllaçta yapmıştım ama anlaşılan sizler için değil bizler için olmuş ki; resmini çekmeden tüketmişiz kısmet artık bir daha ki sefere:(((
Huzurlu ve enerji dolu bir hafta diliyorum...

40 yorum:

ev perisi;) dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Muhteşem olmuş anne.
Canım annem !
Besleyici olmuş.
Güzel annem ,melek annem.

Adsız dedi ki...

Aydın Baturalp Battal

nimetin.blogspot.com dedi ki...

sütü de severim inciride:))) bu tatlıyı da yapmaya vaktimin olmadığına göre. bir bardak süt ve biraz incirle birlikte bu tatı yakalamaya çalışacağım ev perisi:)))) ellerine sağlık

nimet

nagice dedi ki...

denemeye değer sanırım.ama aramızda kalsın ben hiç sütlaç yapamıyorum.tutturamıyorum bir türlü ne yapayım..

NAZLICA dedi ki...

Şükrancığım, ben de çok severim değişik denemeleri. Harika gözüküyor, ellerine sağlık canım ve çok iyi bir hafta diliyorum. Sevgiler.

renkler dedi ki...

İncirli tatlılar genelde ağır olur ama incirli sütlaç sanırım çok hafif olmuştur. Eski bir tanıdık kuru incirin içini ceviz filan ile doldurur ve bir tatlı yapardı. İlk lokması harika gelirdi ama sonrasını yiyemezdim:-)

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Şükran'cığım,
Bende taze incirle denemiştim harika olmuştu,görünce birden onu hatırladım.Çok nefis gözüküyor canım ellerine sağlık bence muhteşem bir ikili olmuşlar,hele de senin elinden çıktılar ya diyecek söz yok..Afiyetler olsun..Sana ve ailene çok güzelbir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili Nimet; madem vaktin yok bir kase gönderirim hemen ne dersin canım?
Sevgili Sevil; bence tarifi aynen uygula pişman olmazsın canım...
Renkler;hafif bir tatlı gerçektende tavsiye derim...
Sevgili Gül; yine her zamanki gibi nezaketini göstermişsin sağol canım...
Oğluşum sanada teşekkürler beğendiğinine sevindim aşkım!

>>>>MUSTAFA<<<< dedi ki...

DAVETTT:)

BLOGUMDA DÜSENLENEN MİSS TURKEY 2006 EN GÜSEL BLOGIR YARIŞMASINA DAVETLİSİNİZZ

AYRINTILI BİLGİİ BLOGUMDA MEVCUTTUR:)

HOŞÇAKALIN AMA NE OLUR KATILIN YARIŞMAYA

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili Mustafa; nazik davetin için teşekkür ediyorum lakin bu tür yarışmalara karşı olan biri olarak beni mazur görmeni isterim...
Sana kolay gelsin başarılar...

Adsız dedi ki...

harika olmuş bende buna benzer bi tatlı yapıyorum bizde incir uyutması denir .geçmiş zamanlarda bloğumda yayınlamıştım

Adsız dedi ki...

Şükrancığım,
merhabalar,
sütlacı severim birde incirli deneyip hafif fırınlasam ohhhhh yemede yanında olsa :))
sevgilerimle

Gamzeli dedi ki...

ayy ne güzel olmuştur , sütlacı severim incirede dayanamam denemek lazım ama senin kadar güzel yapamayız biz :)

akçahan dedi ki...

Ellerine sağlık Şükran, çok güzel olduğundan eminim. Afiyet olsun.

Nesrin DERİNKUYU dedi ki...

Hayatım sütlacıda çok severim :))

Ellerine sağlık harika gözüküyor :) Tatlı yapmaya bende çok meraklıyımdır, Ah bide yiynce kilo yapmasa ne güzel olacak Ama ne yaplım gülü seven dikenine katlanır, :)) Arada bir kaçıyor :))

Sevgiler
Nesrin

Serra dedi ki...

Allah'ım! Ramazan'ın gecelerinde özellikle Kadir Gecesi'nde yapılan duaları sonsuz rahmetinle kabul edip geri çevirmeyeceğini biliyoruz.

Bizim de dualarımızı kabul eyle. Bizi, duası geri çevrilmeyen, her ne zaman el kaldırsa anında kabul edilen nazlı ve niyazlı kullarından eyle.

akçahan dedi ki...

Kandilin mübarek olsun Şükrancığım.

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Şükran, Kendisine dua edenleri geri çevirmeyen, günahları bağışlayan, her şeyi bilen, gören ve duyan Yüce Allah tüm dualarınızı kabul etsin, Kadir Geceniz kutlu olsun. Sevgiler

Beyhan dedi ki...

Kadir gecen mübarek olsun Şükrancığım.

Adsız dedi ki...

Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun sütlaçda harika görünüyor ellerine sağlık Ebru

ev perisi;) dedi ki...

Tüm sanal dostlarım bende hepinizin kadir gecesini kutluyorum...
sevgi ve de muhabbetle...

NuR dedi ki...

Sevgili Şükran,
Harika bir lezzet olduğundan eminim, ellerine sağlık, sana ve ailene Kadir Gecesinin hayırlar getirmesini, duaların kabulünü diliyorum
Sevgiyle kal

Damak Tadı dedi ki...

SEVGİLİ ŞÜKRAN'CIĞIM,
Kadir Gecenizi gönülden kutlayıp,dularınızın kabul olmasını dilerim..Allah tekrarına nail eylesin..Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ŞÜkrancığım,
hayırlı kandiller ve iyi bayramlar diliyorum ,
çok öpüyorum sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ŞÜHRANCIM KADİR GECEN MÜBAREK OLSUN,SEVGİLERİMLE

Gamzeli dedi ki...

RAMAZAN BAYRAMINI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLAR , NİCE NİCE BAYRALAR DİLERİM...

SEVGİLERİMLE
İZMİR'Lİ KUĞU

Adsız dedi ki...

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum... İyi bayramlar!

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Şükran; Hepinizin bayramını kutluyorum, sağlıklı ve mutlu nice bayramlar diliyorum canım. Sevgiler

Adsız dedi ki...

iyi bayramlar dilerim...Huzur ve sevdiklerinizle ...

NuR dedi ki...

Sevgili Şükran,
Sana ve ailene sağlık, huzur, mutluluk dolu hayırlı bayramlar diliyorum,
Sevgiyle kal

Serra dedi ki...

Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tatlandıran,güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

Tuhfe dedi ki...

Bayraminiz kutlu olsun.

Sevgiler.

Erkin dedi ki...

Afiyet olsun, canım çekti:)

Damak Tadı dedi ki...

Canım,senin ve ailenin bayramını kutlayıp, sağlıklı ve mutlu nice bayramlar diliyorum tüm sevdiklerinle... Sevgiler

Bocuruk dedi ki...

Mutlu bayramlar :)

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili dostlar!
Her birinize beni yokluğumda da yalnız bırakmadığınız için sonsuz teşekkürlerimi gönderiyor ve geçmiş bayramınızı ben deniz de en içten duygularımla kutluyorum...
sevgi ve de muhabbetle...

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Nerelerdesin?? Umarım güzel bir tatil geçiriyorsundur??Seni bu aralar aramızda görememekten merak ettim,lütfen kusuruma bakma olur mu tatlım..Eğer tatilde değil yoğun günler geçiriyorsan da umarım biran önce işlerini halledip burda bizlerle olursun..Bilki seni aramızda görmek bizlere büyük keyif veriyor..Sevgili arkadaşım seni çok seviyoruz..Öpüyorum..

Ferhanca dedi ki...

merhaba,incirli tatalı guzel gorunuyor, tadıda muhakkak guzeldır... ben tv de izledım ama tam hatırlayamıyorum bu tatalının özel bır ismi vede geçmış tarıhıvar hatırlarsam yada yazmışsam bır yere sana dönerım ...bana beklerım ..sevgıler.FERHAN

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Sevgili Şükran
Ne zamandır görüşemedik .Geçmiş bayramın mübarek olsun. Aydın sünnet olmuş hayırlı olsun. Görüşmek dileğiyle. Selamlar.