11 Aralık 2005

ŞEKERPARE TATLISI (en garantisinden...)


Arkadaşlaaaaaaaaaaaaar! bir haftadır yoktum acaba nerelerdeydim? (hoş gerçi Candan arkadaşımdan başka merak eden olmamamış ama! neyse...) nerede olucam tabikide buralardaydım lakin modem arızalıydı! hani merak etmişsinizdir diye yazdım!
Sevgili arkadaşlarım! bugün eşimi Fransa'ya uğurladım ve dün akşam onun şerefine yapılan (ki kendisinin en sevdiği tatlılardan birisidir!) şekerpare tatlısı; paylaşayım istedim!

MALZEMELER;*2 adet yumurta.

*1 su bardağı pudra şekeri.

*yarım paket margarin.

*yarım su bardağı irmik.

*2 su bardağı un.

*vanilya, kabatma tozu.

ŞERBETİ İÇİN; *3 su bardağı su.

*3 su bardağı şeker.

*yarım limon suyu.

HAZIRLANIŞI; yumurta, pudra şekeri, margarin bir güzel yoğrulur. Diğer malzemeler naif bir şekilde karışıma ilave edilir. Sonrasında şekil verilen ve üzerine yumurta sarısı sürülen parelerimiz tepsiye dizilir (findukları unutmayalım!) ve fırına gönderilir! fırından çıkan canım şekerpareler şerbetle buluşturulur!(şerbet malumunuz; şeker ve su kaynatılır, indirmeye yakın limon suyu ilave edilir ve tabiki de soğutulur.)

Tarif garantidir! sevenlere sevgiyle tavsiye edilir!

AFİYET OLSUN...

49 yorum:

Adsız dedi ki...

Şükran'cım inanırmısın şu anda tam böyle hafif şerbetli bir tatlı istiyordu canım.Ayy keşke komşu olsaydık seninle,belki bir tabak verirdin bana :))

ev perisi;) dedi ki...

Canım! komşu olsaydık seni yiyeceklere boğardım inan! yap ye baride bende ikram etmiş kadar olayım! ne dersin?

Adsız dedi ki...

Allah kavuştursun arkadaşım,,
biliyormusun şekerparede en sevdiğim tatlıdır.hazırını hiç eksik etmem ama bunu deneyeceğim madem garantili diyorsun yorumlarımı yazdım okuyabilirsin :)))) Oğluşu ve seni öpüyorum.))))

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili ev perisi Allah kavuştursun.Şekerpare harika görünüyor.Evlendikten sonra hiç yapmamıştım ama ilk fırsatta senin bu güzel tarifinden yapacağım.ellerine sağlık
sevgiler

NAZLICA dedi ki...

Şükran, en sevdiğim tatlılardan biridir. Ellerine sağlık tarifi saklayacağım. Bu arada Allah kavuştursun.Sevgiyle

ev perisi;) dedi ki...

CANLARIMMMMMMMMMMM!
Bu güzel temennilere banada amin demek düşüyor! çok sağolun!
Tatlıyı yapın arkadaşlar; gerçekten nefis oluyor...
Sevgili Münevver ablacığım; bir iki taneden bişey olmaz merak etme sen! nasıl olsa diğer günler aç kalarak telafi edersin! ne dersin?(çok mu acımasızca oldu):((
HEPİNİZİ ÖPTÜM!

Serpilce dedi ki...

Sevgili Şükran.
en çok sevdiğim tatlıdır.Çok güzel görünüyonrlar.
Ellerine sağlık.

ev perisi;) dedi ki...

Afiyet olsun sevgili Serpil! Yine bekleriz...

Serra dedi ki...

Afiyet olsun, boyle gorup gorup canimiz istiyor yalniz SUkran, sonra kilolar ne olucak? Senin problemin yok tabi, yersin.:))

Adsız dedi ki...

Canım kardeşim eline sağlık çok güzel görünüyorlar.enişteninde canı tatlı cekmişti beraber olsaydık hep beraber yerdik aydını benim için öp ayrıca Allah kavuştursun saglıcakla kal ablan.

Adsız dedi ki...

Arkadaşımmmmmm sobelendin kahvaltı sobesi hadi bakalımmmmm:)))bak bakalım benimnki nasıl olmuşşş.öpüyorum.

NuR dedi ki...

Sevgili Şükran,
Ben de birkaç gündür, ADSL sorunu yaşadığım için, doğru dürüst gezemedim bloğları.
Allah kavuştursun. Hep ne hoş adı var diye düşündüğüm bir tatlının tarifini vermişsin. önce size afiyet olsun, sonrada yapacaklara...
Sevgiyle kal.

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Sevgili Şükran, Allah kavuştursun, şekerpare çok sevdiğim bir tatlı , güzel gözüküyor , ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Hala şeker pare hanfendü tembellik mi yoksa sende terazi burcumusunnn:)))))(kova terazi kardeş biliyormusunnnn):)))öptüm:))))

Sibel dedi ki...

Ellerine sağlık Şükran! Bu garantili tarif tabi ki hemen kaydedilmiştir:) Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Şükrancımmmm günaydın:)))))

Adsız dedi ki...

sevgili yengecim.şekerpare çok güzelmiş.annem yaptı.şimdi miğdemde erimeye çalışıyo bu başarından dolayı seni tebrik ederim.BY HÜSAM

ev perisi;) dedi ki...

Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum!
Veeeeeeeee hepinizi öpüyoruuum!
Hüseyinciğim; ziyaretin beni ziyadesiyle memnun etti! yine beklerim! öpt.

Adsız dedi ki...

Bir Kadın Çocuktur Aslında. Çocuk gibi davranmayı sever. Bir çocuğu okşar gibi incitmekten korkarak okşamalıdır erkek kadını. Ama aynı zamanda hiçbir kadın çocuk muamelesi de görmek istemez. Söylediği şeyler çocukça da olsa dinlenilmesini, dikkate alınmasını ister. Yani bir kadının çocukluk yapmasına izin vereceksiniz ama asla onu bir çocuk olarak görmeyeceksiniz... Bir Kadın Güçlüdür Aslında. Bir Kadın Çocuktur Aslında. Çocuk gibi davranmayı sever. Bir çocuğu okşar gibi incitmekten korkarak okşamalıdır erkek kadını. Ama aynı zamanda hiçbir kadın çocuk muamelesi de görmek istemez. Söylediği şeyler çocukça da olsa dinlenilmesini, dikkate alınmasını ister. Yani bir kadının çocukluk yapmasına izin vereceksiniz ama asla onu bir çocuk olarak görmeyeceksiniz... Bir Kadın Güçlüdür Aslında. Ama bu gücünü her zaman ortaya koymasını sevmez. İster ki erkeğin gücü kendisine huzur versin. Kendi kendine yapabileceği şeyleri bile erkeğin yapmasını bekler. Böylece hem daha çok kadın olduğunu hissedecektir hem de erkeğinin ne kadar güce sahip olduğunu görecektir. Ancak kadını gücünü göstermek istediğinde onu engelleyemezsiniz. Yapmak istediği bir şey varsa mutlaka yapar... Bir Kadın Sevgidir Aslında. İçinde her zaman olağan üstü bir aşk taşır. Sevdiklerinden kolay kolay ayrılamaz. Sevdiklerini kolay kolay kıramaz. Zor sever ama tam sever. Bir kadının tam anlamıyla sevebilmesi için yüreğinin kabul ettiğini beyninin de kabul etmesi gerekir ve birisini ya da birşeyi sevmezse de onu asla sevmesi için zorlayamazsınız. Belki kolayca yüreğine girebilirsiniz. Ancak beyninde yer etmemişseniz her an terk edilebilirsiniz. Sevmediği halde terk etmeyen kadınlar da var elbette. Bunun nedeni ise dizginleyemedikleri "acımak" duygusudur... Bir Kadın Yalnızdır Aslında. Hiçbir zaman kadını bütünüyle elde edemezsiniz. Kendisine ait bir dünyası vardır ve orada hep yalnızdır. O dünyaya kimsenin girmesine izin vermez. Hiçbir anahtar o dünyanın kapısını açamaz. Yalnızlık onun sığınağıdır. O sığınağa ne zaman gireceğine, ne kadar kalacağına hep kendisi karar verir. Sığınaktayken oradan çıkmaya zorlarsanız onu sonsuza dek kaybedebilirsiniz... Bir Kadın Çılgındır Aslında. Neler yapabileceğini hemcinsleri dahi hayal edemez. Yaratıcılığının sınırı yoktur. Ama bunu ortaya çıkartmak için hayatının erkeğini bekler. Hoyratça harcamaz yaratıcılığını. Sadece erkeğine saklar. Bir kadının gerçek erkeği olmayı başarabilmişseniz çok şanslısınız demektir. Çünkü yaşamınız asla sıradan olmayacaktır... Bir Kadın Hayattır Aslında. Çünkü hayatın içinde olan her şey ancak kadınlar olduğunda anlam kazanıyor. Yemek yemek, su içmek bile. Bir kadının elinden içtiğiniz suyla kendi kendinize bardağı doldurup içtiğiniz su arasındaki lezzet farkını anlayabiliyor musunuz? Anlıyorsanız ne mutlu size. Anlamıyorsanız ne yazık ki yaşamıyorsunuz Ama bu gücünü her zaman ortaya koymasını sevmez. İster ki erkeğin gücü kendisine huzur versin. Kendi kendine yapabileceği şeyleri bile erkeğin yapmasını bekler. Böylece hem daha çok kadın olduğunu hissedecektir hem de erkeğinin ne kadar güce sahip olduğunu görecektir. Ancak kadını gücünü göstermek istediğinde onu engelleyemezsiniz. Yapmak istediği bir şey varsa mutlaka yapar... Bir Kadın Sevgidir Aslında. İçinde her zaman olağan üstü bir aşk taşır. Sevdiklerinden kolay kolay ayrılamaz. Sevdiklerini kolay kolay kıramaz. Zor sever ama tam sever. Bir kadının tam anlamıyla sevebilmesi için yüreğinin kabul ettiğini beyninin de kabul etmesi gerekir ve birisini ya da birşeyi sevmezse de onu asla sevmesi için zorlayamazsınız. Belki kolayca yüreğine girebilirsiniz. Ancak beyninde yer etmemişseniz her an terk edilebilirsiniz. Sevmediği halde terk etmeyen kadınlar da var elbette. Bunun nedeni ise dizginleyemedikleri "acımak" duygusudur... Bir Kadın Yalnızdır Aslında. Hiçbir zaman kadını bütünüyle elde edemezsiniz. Kendisine ait bir dünyası vardır ve orada hep yalnızdır. O dünyaya kimsenin girmesine izin vermez. Hiçbir anahtar o dünyanın kapısını açamaz. Yalnızlık onun sığınağıdır. O sığınağa ne zaman gireceğine, ne kadar kalacağına hep kendisi karar verir. Sığınaktayken oradan çıkmaya zorlarsanız onu sonsuza dek kaybedebilirsiniz... Bir Kadın Çılgındır Aslında. Neler yapabileceğini hemcinsleri dahi hayal edemez. Yaratıcılığının sınırı yoktur. Ama bunu ortaya çıkartmak için hayatının erkeğini bekler. Hoyratça harcamaz yaratıcılığını. Sadece erkeğine saklar. Bir kadının gerçek erkeği olmayı başarabilmişseniz çok şanslısınız demektir. Çünkü yaşamınız asla sıradan olmayacaktır... Bir Kadın Hayattır Aslında. Çünkü hayatın içinde olan her şey ancak kadınlar olduğunda anlam kazanıyor. Yemek yemek, su içmek bile. Bir kadının elinden içtiğiniz suyla kendi kendinize bardağı doldurup içtiğiniz su arasındaki lezzet farkını anlayabiliyor musunuz? Anlıyorsanız ne mutlu size. Anlamıyorsanız ne yazık ki yaşamıyorsunuz
serkan
bulutbenyagmursen@hotmail.com
www.benserkan.com.tr.tc

Adsız dedi ki...

selam ev perisi seker paren harika gorunuyor tarifin icin merci francadan birsen

Adsız dedi ki...

merhaba sukran tatli tarifin cok guzel ellerine salik

Adsız dedi ki...

tarif icin tesekkerler. cok aceleydi,imdadima yetistiniz.danke

Adsız dedi ki...

ne pişirme derecesini ne süresini yazmışsınız ayrıca aynen dediginiz gibi yaptım ama yoğurma kabından kaldıramadım bu şekerpareyi soradan un ekledim ama margarin konusunda hala tereddütlüyüm eritmelimiydim acaba...

ev perisi;) dedi ki...

İlk adsız arkadaşım;

Canım ne demek afiyet olsun imdada yetiştiğime sevindim...

Her zaman beklerim...


İkinci adsız arkadaşım;

Canım sanırım yenisin bu yemek işlerinde özür dilerim senin için arzedeyim;

Pişirme süresi: 30-35 dakika arası tabi fırının küçüklüğüne ve büyüklüğüne göre değişir.

pişirme dercesi: 180 derece

hayır canım margarini eritmemen doğru lakin oda sıcaklığında olmalı; ayrıca kıvam tutturma unun markasına göre değişiyor bu bakımdan sanırım dikkat buyurdumda kulak memesi yumuşaklığı idealdir;)

Müşerref oldum teşekkürler...

Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

şimdi denemeye gidiyorum tarf garanti demişsiniz çok sevdiğim bi tatlıdır tarifin pratikliği cezbedici umarım haklısınızdır.Tarif için teşekkürler

ev perisi;) dedi ki...

Adsız arkadaşım;

Canım tarif garanti lakin unun markası kıvam tutturmada önemli bu bakımdan kulak memesi yumuşaklığ ideal ölçüdür...

Umarım süpper olur hadi bakalım kolay gelsin ve de afiyet olsun...

Bir sorun olursa ben burdayım canım;)

Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

herkeze selamlar;)
tarifleriniz cok güzel,tebrik ederim ev perisi:)benim bi kac sorum olucakti....

arkadasim mevlüd okutturucak ve bende bu tatliyi ona yapmak istiyorum...mevlüd haftasi yaninda olamadigim icinde önceden yapmak istiyorum... ben sekerpareyi yapsam,arkadasim 7 gün sonra serbetini dökse güzel olurmu acaba??yani ilk günkü gibi taze olurmu??bilemiyorum....?
birde bu sekerpare sanirim 1 tepsilik falan mi???

simdiden cok tesekkürler..ben almanya dan Begüm:)

yaa üye olamadim bi türlü..:):):):):)sevgiler

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili Begüm;

Öncelikle güzel söylemlerin için çok teşekkür ediyorum çok naziksin sağolasın;)

Canım gelelim ilk soruna;

Tabikide 7 gün önceden yapabilirsin lakin dipfrize atarsa arkadaşın ve sıcak şerbet hazırlayıp dökerse neden olmasın?

İkinci sula cevap;

Evet canım tarif bir tepsilik (midi fırın tepsisi)
Fazla olsun istenirse ölçü ikiye katlanabilir (tabiki kişi adedine göre üçe bile çıkabilir;)

Şimdiden kolay gelsin arkadaşına selamlar Allah mevlüdünü kabul etsin;)

Muhabbetle kalınız...

Her zaman beklerim;)

Adsız dedi ki...

Tesekkür ederim ev perisi:)
hemen yapicagim:)) ve en kisa zamanda üye olup,adsiz yerine BEGÜM olarak araniza girecegim:)

hoscakalin,sevgilerle :):)

BeGüM dedi ki...

üye oldum üye oldum:)

ev perisi;) dedi ki...

Tebrik ederim Begümcüğüm;)))

Hoşgeldin aramıza:)

Talıyı yaprken lütfen unun kıvamını göz önünde bulundur(zira her una göre kıvamda değişiyor biliyorsun)

sürekli olan bir tabir verdır hani; kulak memesi yumuşaklığı;)

tekrar kolay gelsin umarım süpper olur;)

muhabbetle...

Adsız dedi ki...

mrb şükran abla şekerpare güzel görünüyo şimdi tarifi aldım we hemen gidip yapıcam eminim nefis olçak şimdiden tşk tarif için:)

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik inanin bende yaptim cok güzel oldu esim begendi kolay begenmez tatli türlerini.paylasim icin cok tesekkür ederim saglicakla kalin ablacigim

ev perisi;) dedi ki...

Afiyet olsun güzel kardeşim;) beyenmenize sevindim her zaman beklerim...

Muhabbetle...

Muzaffer Tekin dedi ki...

Tatlının tarifi kadar ürünün özellikleride önemli. Geçen hafta bursanın mustafakemalpaşa ilçesindeydim. Yıllardan beri kemalpaşa tatlısını severek yerim. Hep bu tatlıyı izmir kemalpaşa diyebilirdim ama aslen mustafakemalpaşaymış. İstanbulda yediklerimden inanılmaz farklı. Özelliği taze günlük olarak tüketilmesindeymiş, bizlerin marketlerden aldığı kuru tatlılar uzun süre dayansın diye peynirsiz yapılıp fırında kurutuluyormuş. Kesinlikle Mustafakemalpaşaya yolunuz düşerse bu tatlıdan yiyin. Yada uzakta iseniz mustafakemalpasam.com diye bir siteleri var. oradan da günlük tatlı gönderiyorlar. kesinlikle denemenizi öneririm...

ev perisi;) dedi ki...

Muzaffer bey;

Önerilerinizi değerlendireceğim, bilgilendirmenizden dolayı müteşekkirim sağolunuz...

Muhabbetle kalınız:)

Adsız dedi ki...

slmlar olsun size ellerinize sağlık süper görünüyorr bende şimdi dayanamadım kalkıp yapcamm ....:)))

ev perisi;) dedi ki...

Adsız arkadaşım;

Çok teşekkür ediyorum; kesinlikle denemelisiniz pişman olmıyacaksınız;)
Denemeden sonra tekrar yorum bırakırsanız beni ziyadesiyle memnun etmiş olursunuz.

muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Diger malzemeleri naif §ekilde ekleyin demi§sin,bu ne demek?Bumudur tarif §ekli????Birde §u tarifi okurken müzik resmen KAFAMI düdükledi,Bu ne yaaaa?Müzik koyuyorsan ke§ke bir Türk sanat müzigi parcasi koysaydin yada demode parcaYI güncelleseydin..UMARIM ele§tirilerimi ciddiye ALIR,gereklidüzenlemeyi YAPARSIN!

ev perisi;) dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ev perisi;) dedi ki...

Sevgili adsız kardeş!
çok hoşsun:))))))))))
Lakin biraz boşsun sanırım baksana bir adın bile yok;)
Hep sen mi espri yapıcan:)))

Bendenizin tarif şekli budur arz ederim müziğe gelince o artık bir klasik dikkatini çekerim;)

Hadi canım muhabbetle kal hoşçakal:)

Her zaman beklerim...

Adsız dedi ki...

SLM ONCELIKLE CANIM TATLI CEKTI TARIFINE BAKTIM YAPTIM COK GUZEL OLDU TARIFLERININ DEVAMINI BEKLIYORUZZZ HOSCAKAL

ev perisi;) dedi ki...

sevgili adsız kardeşim öncelikle beyenilerin için teşekkür etmek istedim sonrası malum ne demek görevimiz;)
muhabbetle...

Hasret dedi ki...

cok guzel bir tarife benziyor tesekkurler paylasim icin

Adsız dedi ki...

Hey maşşallah! Bu mu tarif. malzemeleri karıştır sonra üzerine şerbet dök. Peh. İnterneti kirletmeyin boş gevezeliklerinizle. Tarif arıyorum karşıma böyle abuk şeyler çıkıyor, sinirlenmeye başladım artık

ev perisi;) dedi ki...

Hasretciğim;
Evet canım tarif güzel nede olsa bu işin piri oktay ustadan...;)

Adsız arkadaşım;

Yorum yazmaya vakit ayırdığın için teşekkür ediyorum...;)

muhabbetle...

selma dedi ki...

tarifinizi şimdi yaptım ve fırında sabırsızlıkla bekliyorum bende asla tatlı sevmem ama görünce kendimi alamadım birde baktım tatlı fırında:d umarım güzel olur şimdi şerbet zamanı bitince tekrar yazacam :d

Ayhan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ev perisi dedi ki...

Selmacığım umarım istediğin gibi olmuştur canım...;)
Heycanla ikinci yorumunu bekliyorum...
muhabbetle...