27 Mayıs 2008

Çatlak poğoça ve kır pidesi;)



Efendim işte geldi tarif sıcak sıcaaaak;)

Malzemeler;

*1 su bardağı yoğurt
*1 su bardağı sıvı yağ
*2 adet yumurta(oda ısısında olursa tercihimiz)
*1 tatlı kaşığı karbonat
*tuz
*Poğoça kıvamı verebilecek kadar un;)

İçine;

*1 adet kuru soğan
*250 gr. kadar kıyma
*ince kıyılmış maydanoz (yarım demet yeterli olabilir)
*1 Çorba kaşığı teryağı, tuz, kara biber ve arzu edilen diğer baharatlar;)

Hazırlanış;

İnce kıyılmış soğanlar tereyağında pembelştirilir sonrasında kıyma ilave edilir ve kavurmaya devam edilir ardındanda maydanoz ve hop soğuması için yan tarafa;)

Derin bir kaba; un,tuz ve karbonat birlikte koyulur ortası açılır sırasıyla; yumurtalar, sıvı yağ ve yoğurt koyulur bebek topuğu yumuşakklığındaki hamurumuz elde edildikten sonra minik parçalar koparılır ve ortasına harcımızdan istenilen ölçüde bırakılır , poğoça formu verilir,üzerine yumurta sarısı ve çörek otu sürülür ve tepsiye dizilir akabinde de 170 derecelik fırına 40 dakika pişmesi için gönderilir...

Kokusu gelmiştir umarım;))

Sonrası mis misssssss...



Kır Pidesi Malzemeleri
5 Su bardağı un
yarım paket yaş maya
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı yoğurt
tuz
alabildiği kadar su

İç Malzemeleri için
Kır pidesinin iç malzemesi peynirli, kıymalı, patatesli, ıspanaklı yapılabilir.

PATATESLİ İÇ HARÇ
3 adet patates, haşlayıp ezilir içine nane,tuz ve biber koyulur.

Püf noktası;fırından çıkar çıkmaz teryağı sürülmesiymiş bilgilerinize arzolunur;)

Afiyet bal şeker; sevgi nizaya beş çeker;)
Muhabbetle...

Tarifler sevgili komşum Nurandandı ;unuttum tekrar alıp sizinle paylaşıcam;)
Önce resimler sonra tarif;)))

Muhabbetle...

27 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Şükran'ım,çok nefis görünüyorlar,arkadaşının ellerine sağlık canım..

Aşağıdakiler ise ayrı bir güzellik katmışlar..))Canım çekti..))


Kocaman öpüyorum..Minnoşun nasıl?Benim için yanağına minik bir buse kondurursan sevinirim..


Sevgiler

ev perisi;) dedi ki...

Canım çok sağol gelmişsin;)

Beişi büyüyo teyzesi gün be gün öptüm senin içiin...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık. Ben şimdi tam acıktım yemeği hazırlayımd erken bunları görünce hızla mutfağa koşuyorum :))
Sevgiyle kal.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Ellerine sağlık canım:))Canım çekti valla:))

Adsız dedi ki...

Bizim gibi evinden uzakta yaşayanlar için bu görüntüler hasreti bir kat daha arttıyor. Tadı hakkında burdan yorum yapmak zor ama harika göründükleri kesin :)

ev perisi;) dedi ki...

Gökkuşağının rengisi;

Canın çekmesin hayatım hemmen yap ve sevdiklerinle paylaş;)))

Mustafa;

Sevgili mustafa;

öncelikle nazik ziyaretin ve hüzün kokan yorumun için teşekkürler...
Hasretin güzelliği vuslattatır unutmayalım ve kendimizi kaneviçe misali işleyelim ki boşluk kalmasın ve o boşluğuda hüzünler doldurmasın;)

Sevgi ve de muhabbetle...

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

benim güzel ablacım güzel güzel şeyler yapmış yine ellerine sağlık. güzel de bir müzik eklemiş.

ablacım kusuruma bakma olurmu çok sık gelemiyorum ziyaretine umarım yine yazmaya ve okumaya başlarım... şimdilik kal sağlıcakla
haaa bir de muhabbetle :)

ev perisi;) dedi ki...

Gökhanım kardeşim;)

Çok naziksin sağol...

Kusur ne demek ayıp ediyosun...

Biz buralardayız sıkılırsan gel dertleşiriz...

Muhabbetle...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Gülüm, bir daha açkene gelmem senin sayfaya. Daha iştahlanıp, gidiyorum yemeğe. Hele o kır pidesi. Malumunuz vechiyle, bizim oraların meşhur yemeğidir kendileri. Gastımonu gır pidesi.:)

Sevgiyle muhabbet kuşum.:)

Tijen dedi ki...

Ah o çatlak poğaçalar. İnsan tatmak istemez mi?

Ferhanca dedi ki...

Şükran, ellerine sağlık. Afiyet olsun.
sevgiler.

ev perisi;) dedi ki...

Fikir testim;

Canımsın!

Doğrusun valla banada aynı o dediği biyolojik hatta psikolojik hal oluyo zor tutuyorum kendimi hatta ne yalan söyliyeyim tutmuyorum;)))

Tijen;

Hoşgeldin canım nasılsın?

Ferhan;

Canım beraber afiyet olaydı daha bizr gözel olacağıdı amma işte sanal alem...

Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

canım mayalı hamurdur temellisi.açmaya müsait şekilde yoğrulan hamurun mayası geldiğinde uzunca açılan hamura,istenilen iç koyularak,karşılıklı kapatılır.üzerine fırçayla sürülen sıvıyağ kızarmasını sağlıyor.çıkar çıkmaz da tereyağ sürülecek.afiyet olsun demeden önce sıcak yenmesi gerektiğini hatırlatıyorum.

ev perisi;) dedi ki...

İsimsiz arkadaşım sanırsam komşum Nuran san;)

Tarşf için çoook teşekkürler canım memnun oldum hatta sen beni memun ettin Allah da seni mutlu mesut etsin;)

Görüşmek üzere...

NuR dedi ki...

Sevgili Şükran, tarifler harika, içine tebessüm de eklenince lezzetten ne kuşku?...Ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

Ayse Pamuk dedi ki...

ben kır pidesine bittim olsada yesemmm

ev perisi dedi ki...

Şennurum;

Haklısın canım tebessüm çok çok önemli...

Vercek hiçbirşeyin yoksa tebessüm et insanları mutlu et;)

Ayşe pamuk;

Kır pidesi evet bitilir haklısın;)

Muhabbetle canlar çok teşekkürler yorumlar için...

ev perisi;) dedi ki...

Muhabbetle...

Gamzeli dedi ki...

Ohh ohh ne güzel görünüyor kurabiyeler ve pideler :)

Ferhanca dedi ki...

şükrancım nerelerdesin uğramıyorsun.çok öptüm..

one ben bir sey dedi ki...

kır pidesi mmmmmmmm benim iştahımı açacak gibi
öpüyorum şükrancım seni bebişi ve aydını

Ferhanca dedi ki...

sayfan şenlenmiş bahar gelmiş..çiçekler çok güzel sarı yaa bayılırım ..sevgiler.

NuR dedi ki...

Bloğa yaz gelmiş, güle güle kullan çok şık olmuş, ellerine sağlık
Sevgiyle kal

ev perisi dedi ki...

Gamzelim, Ferhan, Candan, Şennur;

Yorum ve güzel sözleriniz için çok sağolunuz arkadaşlar;)

Sayfa yapım evet değişti lakin bu arada diğer bütün bağlantılar ve resimler aceleciliğim yüzünden gitti bu bakımdan baya uğraşamam gerekecek hadi bana kolay gele!

Öpüyorum hepinizi...

Muhabbetle...

ev perisi;) dedi ki...

Gamzelim, Ferhan, Candan, Şennur;

Yorum ve güzel sözleriniz için çok sağolunuz arkadaşlar;)

Sayfa yapım evet değişti lakin bu arada diğer bütün bağlantılar ve resimler aceleciliğim yüzünden gitti bu bakımdan baya uğraşamam gerekecek hadi bana kolay gele!

Öpüyorum hepinizi...

Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Ne güzelde tariflermiş ellerine sağlık eskimiş fikirler paslanmış çivilere benzer söküp atmak zor olsada yenılıklere açık olmak lazım seni sevıyorum öptüm

ev perisi;) dedi ki...

Sağolasın bacımda isminizi alabilir miyim lütfen;)

Acaba keso ablam mısınız;)