01 Mayıs 2006

KADINBUDU KÖFTE...

Bir zamanlar 'Mein balıkçısı' diye, talihi ile meşhur bir adam varmış. Mein kıyılarında balık pek az tutulduğu halde bu adam ne zaman balığa çıksa boş dönmez, sepetler dolusu balıkla gelirmiş.
Adam bu yüzden para kazanırken talihi de dillere destan olmuş. O kadar ki birinin fazla talihli olduğunu anlatmak için' Mein balıkçısı gibi talihli' demek adet haline gelmiş.
Günün birinde balıkçı ölmüş. Cenaze için evine gelenler, Mein balıkçısı'nın evinde balık ve su üzerine zengin bir kütüphane olduğunu hayretle görmüşler; adamın balık avından neden boş dönmediğini o zaman anlamışlar.
"Bir yıl sonrasıysa düşündüğün, tohum ek.
Ağaç dik, on yıl sonrasıysa tasarladığın.
Ama düşünüyorsan yüzyıl ötesini, halkı eğit o zaman.
Bir kez tohum ekersen bir kez ürün alırsın.
Yüz kez olur bu ürün , eğitirsen milleti.
Birisine bir balık verirsen, doyar bir defalık.
Balık tutmayı öğret, doysun ömür boyunca."Kuan-Tzu

Minik bir hikaye ile merhaba demek istedim bu gün sevgili dostlar!
Tariflerimi minik hikeye ve özlü sözlerle süslemek hoşuma gidiyor arkadaşlar umarım sıkmıyorumdur sizleri...
Balıkesir'den sevgili arkadaşım Gönül ve tabiki de siz değerli blok dostalarım için kadınbudu köfte tarifim;



Malzemeler :
500 gr. yağsız kıyma
1 çay bardağı pirinç
1 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
8 dal maydanoz
3 yumurta
biraz un
kızartmak için mısırözü ya da ayçiçek yağı

Yapılışı :
Kıymayı ikiye ayır. Bir parçasını on dakika hafif ateşte pembeleştir. Pirinci haşla, süz. Soğanı rendele. Maydanozu ince ince kıy. Çiğ kıyma, pembeleştirdiğin kıyma, pirinç, soğan, maydanoz, tuz ve karabiberi ilave et ve yoğur, ceviz büyüklüğünde eline al köfte şekline getir. 3 yumurtayı telle az çırp, biraz tuz ilave et, köfteleri önce una sonra yumurtaya batır, kızgın salat yağında kızart.
Sanırım yanına patates veya semizotu salatası da yaparsanız çok güzel olur diye düşünüyorum arkadaşlar...
Afiyet olsun...

16 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Canım; hikayeyi bir kez daha zevkle okudum. Teşekkürler çok iyi bir ders insan olana. Kadınbudu köfte desen en sevdiğim yemeklerden. Ellerine sağlık tarifin de çok makul. Çok öptüm.

nimetin.blogspot.com dedi ki...

nazanımda sever uzun zamandır yapmadım. haftasonu iyi anne olayım da yapayım bari:))

nimet

NuR dedi ki...

Hikaye çok hoş, gönlüne sağlık.
Ahhh ahh, yıllardır kızartma yiyemiyoruz. Eşime yasakk...
Sevgiyle kal

akçahan dedi ki...

Hımmm neyse ki yemekten yeni döndüm...

Adsız dedi ki...

Şükran'cığım hikayen de köften de çok güzel.Ellerine sağlık canım.

vintage biscuit dedi ki...

oy oyyyy . tok açın halinden anlamaz tabiiii:))))nefiss ,hepsini yiyebilirim

Adsız dedi ki...

ŞÜKRANCIM,

canım çok güzel gözüküyorlar.
ellerine sağlık.


Gamze

zeyno dedi ki...

En sevdiğim şeydir bu köfte, bak şimdi aklıma geldi en kısa zamanda yapmalıııı:))

ev perisi;) dedi ki...

Arkadaşlar mahçup ediyorsunuz çok teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız için...
Her zaman bekleriz buyurunuz geliniz efemdim...
Sevgi ve de muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Şükrancım hikaye super.Kadın budu köfte soya kıymasıylada super oluyor ben veggie ya:)))çokkk öpüyorummmm.

Tijen dedi ki...

ellerine saglik tatli peri!
tijen

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili; Tijen, Erva ve vejeteryan arkadaşım Candan yorumlarınız için teşekkürler...
sevgiyle kalınız...

Binnur A. Ö. dedi ki...

KAdınbudu köfte demek, benim için annem demek. Çok güzel yapar annem benim. BEnse bana ziyarete geldiginde yapıp buzluga attıgı kadınbudu köfteleri kaç kere yumurtaya bulamayı unutup da kızarttım. Ah dalgınlık. Öylesi güzel olmuyor tabi:)

ev perisi;) dedi ki...

sevgili Binnur ve nehir;
Yorumunuz için teşekkür ediyorum...
sevgiler...

Bengisu dedi ki...

Merhaba Evperisi, hikaye çok güzeldi ellerine ve yüreğine sağlık canım. Ayrıca köftelerde süper:)

Adsız dedi ki...

This is very interesting site... Overnight zithromax no rx eating and drinking tips for running dic entertainment tv logo clip pilates program winsor running inspration Tips on giving a blowjob jogging shorts garth brooks why i running Moving company virginia internet is like running in the whats running The health and fitness industry paralegal jobs pictures of leprechaun running