25 Nisan 2006

YÖRESEL TATLAR...

Sevgili dostlar;
Hani şu gezelim görelim programları vardır ya işte onlardan birinden almıştım tarifi...
Yemeğimizin ismi Lenger!
Hangi yöremize ait olduğu inanın aklımda değil; bilgisi olanlar var ise bana yardımcı olursa sevinirim;
Malzemeler; ıspanak, yumurta, un, pul biber, kara biber ve tuz.
Yapılış; aynen mücver yapar gibi hazırlanıp kızartılıyor ve yoğurt ile servis yapılıyor...
Bana sorarsanız yemeğimizin ismi ıspanak mücveri ama?
Ispanağa veda etmeden önce son bir hamleydi...
Sevgi ve de muhabbetle...

12 yorum:

Serra dedi ki...

ISpanaklar guzel pisiyor mu icinde? Ben kabak mucverini de hic kizartmam, hep tepsiye borek gibi doser dilim dilim keserim pisince. Bu da oyle olur mu acaba?

NAZLICA dedi ki...

Afiyet olsun canım. Ispanakla yapılan herşeyi severim. Lenger'i ben leğene benzer bir eşya olarak biliyorum, ilk defa duydum yemeğini.

Adsız dedi ki...

Şükran tam bana göre bir şey yapmışsın.Hem ıspanaklı hem de yoğurtla yeniyor.Bence de ıspanak mücveri bu,ellerine sağlık.

sammy dedi ki...

Evperisi;
ellerine sağlık. Ispanağı çok severim. Benim için iyi bir alternatif oldu. Sevgilerimle.

sammy dedi ki...

Bu arada sana söylemeyi unuttum. Ben Semra. Gündem'den selamını aldım. Teşekkür ederim. Nickname'im Sammy. Bloguma yaptığın ziyaret için de ayrıca teşekkür ederim. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

şükrancım,

yazılarını beğenerek okuyorum. özellikle tariflerin bir harika...

sevgiyle


gamze

ev perisi;) dedi ki...

Serracığım; denemedim ama neden olmasın canım?
Sevgili Nazlı; ben de öle biliyorum lakin inan ismi aynen bu şekilde zikredildi yemeğin yani lenger...
Beyhancığım; bence de sence hayatım...
Sevgili Semra; yeni gündeminle hoşgeldin aramıza...
Sevgili Gamze sana da sevgiler...

one ben bir sey dedi ki...

Şükrancım sabah bloggerın azizliği ile açmış olduğum bir blog yine de yedek oldu iyi oldu.Aşkolsun haber vermez olurmuyum:))))adres
www.onebenbirsey1.blogspot.com
lenger mi bende ik defa duydum deneyelim bakalım:))
sevgiler.

akçahan dedi ki...

Şükran ben de lenger'i Nazlı gibi biliyorum. Bitki olarak de kenger var, bunu duymamıştım. Ispanakları hafif haşlamak lazım diye düşünüyorum. Ben biraz da kaşar yada tulum ilave ederin harcına, canım istedi ya, ellerine sağlık canım.

Safran dedi ki...

Çok çok güzel bir tarif bu Şükran, ıspanak ve yoğurt bir arada zaten çok yakışır, ellerine sağlık canım, sevgiler :)

NuR dedi ki...

Sevgili Şükran,
Ben de duymamıştım, ıspanağı severim, özellikle böreğini ve kavurmasını. Lenger de bir çeşit mücvere benziyor.
Sevgiyle kal.

ev perisi;) dedi ki...

Candan, Semanur, Safran Ve Şennur;
Yorumlarınız için teşekkür ediyorum arkdaşlar!
Hakikaten de yemeğin ismi Lenger olarak geçti çünkü not almışım, ama yöresini öğrenemedik neyse sağlık olsun...
Hepinizi öpüyorum...