25 Eylül 2007

Kepçe gibi...


Bu güzel, tüm yurdum insanlarını aynı çatı altlarında birleştiren huzur ve bereket ayı Ramazan deyince aklımıza tabiri caizse; ilk şimşekleri çaktıran olgu; zahiren açlığı hissederken, gönlümüzün tokluğunu ortaya çıkarabilmek nitekim; veren el olabilmek zannımca en çok bu mübarek ayın büyüsüyle vukuu buluyor...
Her işin bir usulü, yolu yordamı olduğu gibi bu erdemli işinde bir usulü var elbet, gelin hep birlikte usulü usul başından sevgi gönüllüsü söz sultanlarından Mevlana Celaleddini Rumi'den öğrenelim ve dağarcıklarımıza kazıyalım ki; gönüllerimiz bu sayede mukavemete ve itminana kavuşsun!
Mevlana anlatıyor;
"Bir cömerde sordular:
-Muhtaçlara verdiğin, yoksullara dağıttığın şeylerden dolayı gönlünde kibir ve fakirler üzerine bir minnet yüklemek hisleri geliyor mu?...
Cömert şöyle cevap verdi;
-Hayır ne münasebet!...Ben bir şey verirken kendimi aşçının elindeki kepçeye benzetiyorum. Veren aşçıdır, fakat kepçeden geçiyor. Kepçe: "Rızkı veren benim...' gibi bir anlayışta olabilir mi?...


Not; Bu arada sevgili blog dostlarım eşimi geçen hafta 3,5 aylığına Amerika'ya uğurladım, ben denizse oğluşun okulu dolyısıyla buralardayım, e artık yalnızlığımı hissettirmezsiniz;))
Muhabbetle...

19 yorum:

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Sevgili Ev Perisi, Eşinle Allah kavuştursun, güle güle gitsin gelsin inşallah. Bu Ramazan'da da yaşanan yardım kepazeliklerini gördükçe, eskilerin adabını, usül-erkanını daha iyi bellememiz gerektiğini düşünüyorum. Bu güzel yazında da aktardığın gibi, "kepçe olabilmek" lazım. Sevgiyle kal..

BALDAN TATLI dedi ki...

Öncelikle Allah kavuştursun. Tez zamanda kavuşursunuz inşallah. İade-i ziyarete geldim. Çok güzel bir blogla karşılaştım. Sizi hemen ekliyorum izninizle.

Gamzeli dedi ki...

Allah Kavuştursun canım, tez zamanda dönsün inşallah...Bebek nasıl?

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

canım, Allah kavuştursun. ben size bebekle ilgili gözaydınlığı yaptım diye hatırlıyorum.
ama buraya mı yazdım,resim konusunu sorduğunuz da benim orayamı bilemedim şimdi. Tekrar dileyeyim güzel dileklerimi,Şebnem'im çoook hayırlı bir evlat olsun inşallaaah.:))

Damak Tadı dedi ki...

Allah kavuştursun canım benim.İnşallah eşinin yokluğunda bizler sana buradan da olsa sıcaklığımızı ve dostluğumuzu hissettiririz canım.
Bebeğinin bahtı ve şansı açık olsun,Allah uzun v esağlıklı ömürler versin canım.
Yazını okudum ve çok etkilendim.Keşke veren ellerden olabilsek(kepçe misali)..

Kocaman öpüyorum seni ve hayırlı iftarlar diliyorum.

Sevgilerle..

LaMa dedi ki...

Allah kavustursun diyorum ben de:)

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili fikrimin ince gülü;
Bir kanayan yaramızda ne yazık ki bu yardım kepazelikleri, usulünce yapılmasını diliyor ve istiyorum...
Baldan tatlı;
Çok naziksin canım tabi ki ne demek şeref duyarım;))
Gamzelim;
Sağol canım! bebişin burun tıkanklığı var biraz emerken zorlanıyoruz, bunun dışında iyiyiz Allah'a şükürle olsun;))
Yağmur damlası; Evet hayırlamıştınız bebeğimizi sağolununuz çok memnun oldum, Amin diyorum,))
Gülüm;
Beni yalnız bırakmıyacağınızdan eminim sağolunuz efendim...
Lama;
Sağol canım Allah hatırını yapsın;))

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

verdiğin örnek çok güzeldi abla,
umarım o 3,5 ay çabucak geçer.

ev perisi;) dedi ki...

Gökhanım kardeşim;
Teşekkür ediyorum sağolasın;))

Aybike Ceylan dedi ki...

Oncelikle allah kavustursun Sevgili Ev perisi. Saglikla kavursunuz 3.5 ay sonra hayirlisiyla.
Sevgilerimi gonderiyor iyi bir pazar gunu diliyorum.

ev perisi;) dedi ki...

Aybike;
Çok müteşekkirim sağolasın canım!
Sana da kızların ve eşinle birlikte huzurlu bir pazar diliyorum...

Adsız dedi ki...

Şükran'cım öncelikle kızını allah bağışlasın. Güle güle büyüt sağlıkla inşallah. Eşinede allah kavuştursun. Allah hayırlısıyla gidip dönmek nasip etsin. Sevgiler, iyi ramazanlar..

ev perisi;) dedi ki...

Sağol Ebrulim!
Sanada iyi Ramazanlar...

umran dedi ki...

Sukranciiiiim,
Tebrikler. Hayirli bir evlad olur insallah.Hem biliyormusun benim buyuk kizimin adida sebnem.
Esin icinde allah tez kavustursun.
sevgiler

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba!Harika bir bloğun var.Eşinle Allah kavuştursun,hayırlısıyla gidip gelmek nasip olsun inşallah.



sevgiyle kal...

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili ümran;
Demek kızlarımız adaş ne hoş;)
Teşekkür ediyorum nazik yorumun için sevgiyle kal...
Ab-ı hayat;
Amin canım sağolasın ve de çok naziksin;))

NuR dedi ki...

Canım eşin güle güle gidip gelsin, Allah kavuştursun. Bebiş nasılmış bakiim. Arada bir de benim için öp emi
Sevgiyle kal

akçahan dedi ki...

Geçmiş kandilin ve bayramın mübarek olsun. Bebişi öpüp, kokluyorum annesi.

ev perisi;) dedi ki...

Şennurcuğum ve semanurcuğum ablacığım;
Bebişi her gün defalarca kokluyorum bugün sizler için özel kokluyacağım emin olabilirsiniz...
Mutlu bayramlar...