25 Şubat 2008

Sosyete mantısı;)



Bugün ne pişiricem diye düşünüp durmayın!
Yapın ve sevdiklerinizle afiyetle yiyin;)
Pişman olmassınız;))

Malzemeler;

*2 adet yufka (ben 8 adet elde etmek istedim, siz bu sayıyı arttırabilirsiniz)
*300 gr kıyma
*1 adet büyük boy soğan
*çeyrek demet maydanoz
*Tuz
*karabiber
*kırmızıbiber

sos için;

*Yarım kg yoğurt (süzme olursa daha lezzetli oluyor;)
*Dilediğiniz ve sevdiğiniz ölçüde sarımsak
*Tuz
*Nane
*Salça
*Tereyağı

Hazırlanış;

Öncelikle iç harcımızı hazırlayalım; bir şekilde kıyılmış soğanımız ve kıymamız bir güzel kavrulur, içine tuz ve baharat ilavesi yapılır maydanozda eklenir bir iki daha kavrulur ve kenara alınır.
Sonra;üçgen şeklinde dörde böldüğümüz yufkaların içine harcımız geniş kısmına olmak üzere arzu edilen miktarda yerleştirilir ve fazla sıkı olmamak kaydıyla sarılır ve gül formu verilerek tepsiye dizilir...
Üzerine sıvı yada tereyağı sürdüğümüz mantıcıklar (mantıcıklar diyorum hatti zatında pek bir hormonlu oluyorlar;)))kızarması için fırına gönderilir.
Bir yandan da üzeri için sosumuzu hazırlıyalım; ne yapalım? yoğurdumuzu sarımsakla hemhal edelim biraz suyla açarak boza kıvamı verelim,tuzuda unutmayalım;)
Püf noktası; Fırından çıkardığımız mantıcıklarmızın üzerine et suyu dökersek şayet daha bir mantı havası veriyor;)
Et suyunu nasıl mı elde edeceğiz?
Şöyle ki;Elimizde varsa kemikli eti haşlayıp elde ettiğimiz su vaya daha pratik olsun derseniz şayet(Kİ BEN ÖYLE YAPTIM);1 adet et bulyon az bir sıcak su ile eritilir, bir su bardağı kadar soğuk su ilavesi yapılarak serinletilir ve kızarmış mantıcıkların üzerine gezdirilir tekrar çektirmek üzere birkaç dakikalığına fırına verilir, suyunu çeken mantılar servis tabağına alınır, üzerine sarımsaklı yoğur dökülür ve yine tavada erittiğmiz bir parça tereyağı,salça, nane ve kırmızı biber çok az su ile açılır ve yoğurdun üzerine gezdirilir...
Afiyet olsun;)
Muhabbetle...

20 yorum:

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Gözümde yaş olan Peri, kimi hüzünden, çoğu mutluluktan. Sen hep orada bir damla yaş olarak hep kal emi?:)

Atkı ve şapka pek hoş, gayet güzel tasarımlar olmuşlar da konu mankenleri hani?:)

Mantı için birşey diyemiyorum. Bu ara yasak malum. Çorbaya talim.:(((

Sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Bayılıyorum sosyete mantısına birde sarımsaklı yoğurtla enfes oluyor ellerine sağlık canım

ev perisi;) dedi ki...

Fikrimin testisi;
Olur ben yaş olarak kalırım, ama sende hiç silme beni emi;)

Atkı ve şapkanın konu mankenleri; mankenlik için ücret isyetince, endam etmelerinden vazcaydık;)))

Boşveeeeeeer mantıyı, zaten gereksiz ve de lezzetsiz bir yemek;))))
Sen bol bol komposto, kayısı, incir,v.s tüket şifa olsun emi;)
Muhabbetle...

ev perisi;) dedi ki...

Ballı kabağım;
bayılma, yap ve ye;)))
Öpüyorum seni,
Kal muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Kim bayılır bayılmaz bilmiyorum!Akşama ne yapsam derdinden kurtardın beni bugün..Peri gibi yetiştin imdadıma:))Yapıcam bu akşam için!Yedikten sonra ayrıca fikrimi beyan etmeye geleceğim:)Öpüyorum.

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık Şükran. Mantı tadında ya sosyete olmuş ne farkeder.:)
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Şükran'cığım, sosyete mantısı nefis görünüyor.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım mantı nefis görünüyor.bana da beklerim.gelirsen sevinirim.ben yeni bi blogcuyum.arkadaş listene eklersen mutlu olurum.yalnizkralice.blogspot.com

NuR dedi ki...

Şükrancığım, ben her yaz sosyete oluyorum demek, çocuklara okadar sık yapıyorum ki, onu yemeyiz bunu yemeyiz dedilermi dayıyormuşum sosyete mantısını, adını öğrendim sayende:)) ellerine sağlık, gerçekten çok lezzetli oluyor, sosyeteye girmek isteyen herkese tavsiye ederim:)))
Sevgiyle kal

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Sukran'cigim, nefis olmus.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Şükran tek kelime harikaydı.Eşim bayıldı.Oğlumuda kıymalar konusunda ikna etmek biraz zor oldu ama yoğurdun hatrına o da yedi:)))Yemek arşivime bir yenisini daha ekledin teşekkür ederim arkadaşım:)

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Merhaba Sevgili Şükran,
Sizleri özledik, merakta ediyoruz kısmetse görüşürüz.Sen mutlaka çok yoğunsundur. Kızlar Aydın'ın selamını aldılar, selam gönderiyorlar. Küçük Hanım 'ı öpüyorum . Sevgiler, selamlar...

munevver dedi ki...

Şükran, afiyet olsun . Hem bu kadar kolay hem de bu kadar lezzetli başka bir şey var mı? Hafta sonu ya, yapmalı..

Sevgiyle, Nane Limon

ev perisi;) dedi ki...

Hüzünüm Bazım;

Afiyet bal şeker olsun...
Mantıcıklar;
Vücüdunda samimi hücrelere dönüşsün;)
Muhabbetiniz daim olsun bu sayede;)
Öpüyorum...

Lavntinim;

Haklısın canım, mantı olduktan sonta...
Gerisi hoş;))
Muhabbetle...

Hayatım;

Reca ederim, afiyet olsun canım;)

Mono Lİsa;

Hoşgeldin öncelikle sefalar getirdin ...
Ekliycem, merak etme;)
Muhabbetle...

Sennur;

Estağfirullah efenim ne demek;)
Muhabbetle...

Aybike;

Sağolasın, çok naziksin;)
Muhabbetle...

Aslı hanım;

En kısa zamanda bekliyorum, gelirseniz şayet çok memnun oluruz;)
Muhabbetle...

Minevver;

Valla yap bence de, hem pratik hem lezzetli;)
Muhabbetle canısı;)

palyanço dedi ki...

yaaa.. su sıralar bu lafı en cok serfeden kisi benim sanırım :( keske bu allah'ın Gürcistan'ında yufka olsa.. ama yok ne yazık ki :(
ellerine sağlık :)

ev perisi;) dedi ki...

Palyanço;
Kıyamam ben size:(((
Biz gönderelim buralardan;)
Gelene kadar taze kalır mı bilemem ama:(
En garantisi canım; un ,su, tuz karışımı güsel bir hamur ve sonrası açılmış güzel yufkalar...
Daha lezzetli olur emin ol;)
Muhabbetle canım...

paticanlar dedi ki...

cancağızım periciğim.
ben yağmur damlası abulan.:)
buraya fikrimin incesinden geldim.şincik arkadaşına de ki: şarkının linkini alırken yanında bir kutucuk olacak o sitede. otomatik çalsın m? diye. işte ona tık deyip kutunun içine çarpı koydurup ondan sonra şarkının linkini alacak.:)))
amanin yaptıkların tasarımlar çok şekeeer. ben içinde mankenleri ile hayal edip yedim bile o erikleri.:))
ayrıca benim pis gelin hüzünbaz, bu mantıyı yapıp beni çağırmadığı gibi, birde onlara gittiğimde karşıma geçip methetti ağzımı sulandıra sulandıra. pis cadı gelin işte nolceeek? gelsem sen yaparsın bana dimi? ben boşvereyim bu gelini.:)))

ev perisi;) dedi ki...

Uyyyyy ben kıyamam sana be;)
Mantı mı canın çekti gel hemen akşama yapayım sana;))
Bu da temiz gelin hüzünbaza bir göndermeydi kulakları çıngıldasın;)))
Derun bilgiler için de ayrıca teşekkür ettim ve saygılarımı sundum yağmur damlası ablama kabul buyurunuz lütfen;)
Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Temizim tabi çoookkkk :)))))

ev perisi;) dedi ki...

Hüzünüm bazım;

Senin görümce" pis" dedi ya o bakımdan bu "temiz" söylemi...
Anladın sen onu;)))

muhabbetle...